//
you're reading...
Social Media

Med #Mac sparer jeg uker i vedlikehold og tusenvis av kroner i “Utilities”. Med #iCloud blir enda bedre! #neiTilSirupPC

Icloudformydevices

Jeg brukte minst 3 dager på å administrere min Windows laptop hvert kvartal. 

I tillegg kjørte Norton 360  og defrag kontinuerlig, og spredde sitt lim utover maskinen. Jeg hadde også backupprogrammer som sørget for at jeg ikke tapte data. Selfølgelig hadde jeg diskimages av de forskjellige diskene. Sirup, sirup og atter sirup!

Jeg betalte mer en 5000NOK i året på "Utilities" bare på dette. 

Allikevel – ukentlig fikk jeg bluescreen, og hver dag måtte jeg restarte maskinen. 

MacBook forandret alt. Jeg trenger ikke å betale et øre for å holde maskinen igang. Alt jeg trenger var en del av operativsystemet. Mac'en låser seg en gang i kvartalet, og jeg restarter en gang i uka. 

Jeg føler meg priveligert som kan bruke tid på å skrive og lager programmer istedet for vedlikehold.

Og nå kommer iCloud og vil gjøre hverdagen min enda lettere og enda rimeligere. Dette, og om hvordan jeg bittert erfarte at iCloud kom 3 måneder forsent for meg personlig, vil jeg skrive om neste gang.

PS. Jeg er at Windows 8 vil løse noen av problemene. Om et år….
About mortjac

Norwegian social entrepreneur, blogger&Swift programmer. PM for the OMG GL standard. Using #ULab to give #Villajoyosa sustainable tourism&tunable pipe organs.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

@mortjac

