//
you're reading...
Social Media

Rusten pens i Drammen stopper InterCity tog?

Går toget helt til Skøyen, spurte jeg konduktøren da jeg gikk på i Porsgrunn. Ja ,så vidt jeg vet svarte han. Men da vi kom til Sande måtte vi over i buss. Pga problemer med en sporveksel i Drammen. Sporveksel er et fint led for pens. Jeg hadde mange penser da jeg sparte på Mærklin. Problemer med en sporveksel høres kjent ut. Sporveksler er spissede skinner som leder toget til andre spor. De ha ofte en motor og en spak som kan flytte skinna. Men de heter penser. De er enkle skapninger disse pensene. Men is, skitt og rust kan låse de fast. Is kan ikke være problemet i dag. Skitt kan det vel heller ikke være. Men rust er sannsynlig. Hvis man ikke smører og smører setter de seg fast. Hvoran kan vi leve med en slik tjeneste? Vi reisende må finne metoder for å oppdra NSB og politikerne.
Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

@mortjac

